Interaktív táblával és mezítlábas ösvénnyel gazdagodtak

Az Oroszlányi Hunyadi Mátyás Általános Iskola, valamint a Szülők és Pedagógusok a Gyermekekért Alapítvány újságolta, hogy mezítlábas ösvénnyel és interaktív táblával gazdagodott az iskola.

Az utóbbiról ezt írták:  „Köszönhetően a Borg Warner támogatásának a pedagógus munka megsegítésére és a gyerekek örömére a magyar nyelv és irodalom tanítására szolgáló szaktanterembe került egy új interaktív tábla.

Remekül alkalmazható minden órán, könnyen váltható a tábla üzemmód, mellyel a vázlatokat, nyelvtan órai elemzéseket színes felületen, látványosan lehet tanítani.

Változatossá teszi a tanórákat, a gyerekek örömmel jönnek a táblához dolgozni, akár két tollas funkcióval is lehetséges feladatokat megoldani. A tankönyvekhez használt NKP felület interaktív feladatai, a videók, a moodle tesztfelületei jól láthatók, könnyen használhatók.

Az órai anyagok gyorsan, könnyen menthetők.

A hagyományos, játékos tanítási módszerek mellett minden órát megfűszerez a tábla használata, fenntartja a figyelmet, motiválja a tanulókat és a tanárt is.

A tanteremben naponta négy osztály fordul meg, tehát naponta 100 tanuló élvezheti az új tábla előnyeit.   A project megvalósítása ~640.000 forintba került”

A mezítlábas ösvény létrejöttéről így számoltak be:

„Aktív és kezdeményező szülői segítséggel és önkéntes szülői támogatással elnyert pályázatnak köszönhetően sikerült az iskola udvarán a Mezítlábas ösvény létesítése.

A Becton Dickinson Kft. önkéntes munka pályázatának és támogatásának köszönhetően tudtuk az anyagokat megvásárolni, és a „3/b-s szülők” rendelkezésére bocsátani, akik az ötlettől a kivitelezésig megvalósították a projektet – akik, ha kellett alapanyagot gyűjtöttek, ha kellett ötleteltek.

Miért pont Mezítlábas ösvény?

Első körben a 2022/2023. tanév iskolaorvosi szűrővizsgálatának eredménye láttán a szülők és pedagógusok összefogtak: a védőnő által javasolt tartásjavító tornát végezték rendszeresen a gyerekekkel.

A vizsgált 80 második évfolyamos tanulóból 68 lúdtalpas volt (85%), közülük 28 gyereknek már tartási rendellenessége alakult ki.

A gyerekkori lúdtalp és a tartási rendellenességek javíthatóak az izomzat fejlesztésével, mezítlábas mozgással – így második körben ötletelésbe kezdtek, hogyan tudnának a fejlesztést célző ösvényt létrehozni az iskola udvarán, amit minden tanuló használhat.

Köszönjük a szülőknek a kezdeményezést, a pályázatot, és a Becton Dickinson 180.000 forintos anyagi támogatását a projekt megvalósításához.”

Forrás és fotók: Facebook

Be the first to comment on "Interaktív táblával és mezítlábas ösvénnyel gazdagodtak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*