Ügyfélportál: ügyintézés a NAV új online felületén

/Fotó: Pixabay.com/

Az év elején megújult NAV-portálon már elérhető a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új ügyintéző felülete, az Ügyfélportál (ÜPO), amely fokozatosan leváltja az eBEV-et. A két felület kezdetben párhuzamosan működik, biztosítva a felhasználók kényelmes és biztonságos átállását.

Az ÜPO a Windows, Android, iOS operációs rendszerekből, valamint az Edge, Firefox, Opera, Chrome és Safari böngészőkkel is működik, mobileszközökre is optimalizált, akadálymentes és teljes tartalma elérhető angol nyelven is. Az ügyintéző felület ügyfélkapus azonosítással használható, az oldal testre szabható, vagyis egyéni igény szerint beállítható, hogy a kezdőképernyőn milyen adatok, csempék jelenjenek meg.

A belépéskor a felhasználó azonnal látja a NAV által nyilvántartott adatait és az adószámlája nettó egyenlegét. Ha például valakinek túlfizetése van, egyetlen kattintással átnavigálhat az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazásba (ONYA), ahol az átvezetést vagy kiutalást kérheti. Ha pedig tartozása van, a felület az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszerbe (EFER) irányítja, ahol internetes, bankkártyás vagy éppen házibankos átutalással rendezheti adóját.

Az új felületen többek között bevallások, múltbeli adatok, jövőbeni kötelezettségek, igazolások, kimutatások, járulékfizetési, foglalkoztatási adatok, kérhetők le gyorsan és egyszerűen. Így például azt is ellenőrizheti bárki, hogy munkáltatója bejelentette-e, illetve milyen adatokat küldött a foglalkoztatásról. A korábban beadott bevallások és dokumentumok nemcsak lekérdezhetők és letölthetők, hanem javíthatók, önellenőrizhetők is.

Akinek van képviseleti jogosultsága, a képviselt adózó ügyeit is intézheti akár törvényes képviselőként, például cégtulajdonosként, akár meghatalmazott könyvelőként – tájékoztatott bennünket a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Írj Te először kommentet "Ügyfélportál: ügyintézés a NAV új online felületén"

Írj kommentet

Az e-mail címed nem kerül publikálásra


*