Oroszlányi diákok sikere

/Fotó: Facebook/

Az oroszlányi Hamvas Béla Gimnázium közösségi oldalán újságolta, hogy szép sikert értek el diákjaik Tatabányán.

Mint írták, nem az első alkalom, hogy a gimnázium diákjai megmérettethették magukat egy általuk választott téma bemutatásával a Bárdos László Gimnázium által szervezett Diákbiológus- és Környezetvédő Nap keretein belül, melyet kétévente rendeznek meg immár XVII. alkalommal.

Ebben az évben Letkó Dorina és Pokornyi Veronika 12. évfolyamos diákok azt a kutatást mutatták be egy nívós zsűri előtt, melyet osztálytársaikkal együtt a majki parkerdővel kapcsolatban végeztek.

A Nemzeti Tehetség Program 2021-2022-es pályázat keretein belül történt komplex vizsgálatok egy széles körű, több tudományterületet érintő felmérése volt. A meteorológiai, a talajtani és az ökológiai felvételezések és mérések több mint nyolc hónapot fogtak át, melynek összegzését még 2022-ben mutatták be a gimnazistáknak és az érdeklődőknek.

A diákbiológus napra négyen fős társaság ment: igazgatónő, Dr. Radványiné Varga Andrea, akit zsűritagként kértek fel a biológia és élettan szekcióba, Letkó Dorina, Pokornyi Veronika, akik a parkerdőben végzett kutatás összefoglalására vállalkoztak, és előadásra készültek, valamint Eichardt János, mint felkészítő tanár.

Izgalommal teli várakozással telt el a megnyitótól kezdve, hiszen ez nem csak a diákok által végzett kutatásokról szólt, hanem ismeretterjesztő előadások és kiállítások is kísérték a közel hat órás programot. A természet- és környezetvédelem szekcióba osztották be az oroszlányi diákok előadását, így a kilenc „versenyző” és az érdeklődők egy külön teremben mutathatták be, milyen kutatást végeztek az elmúlt években.

A kilenc előadás mindegyike – beleértve gimnazistáik kiselőadását is – rendkívül izgalmas témákat öleltek át, így a zsűrinek nehéz dolga volt a helyezések sorrendjének felállításában.

A rendezvény zárására fél három körül került sor, és a szekciók zsűrielnökei közölték az eredményhirdetésen a helyezéseket. A Hamvas gimisei izgultak, és egyben bíztak is abban, hogy a kutatásuk – melyet többedmagukkal együtt végeztek el 2022-ben – megmutatta-e teljes valójában az egész kutatás eredményeit és a ráfordított időt.

Végül a zsűrielnök beolvasta a mikrofonba a két tanulójuk nevét, és a rangos 2. helyezést – derül ki az intézmény bejegyzéséből.

Be the first to comment on "Oroszlányi diákok sikere"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*